Wolf Auto Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. 2028-ban érkezik az új Enyaq 12 perces gyorstöltéssel
Újdonság a Škodától

2028-ban érkezik az új Enyaq 12 perces gyorstöltéssel

A Škoda Enyaq utódja 2028-ban érkezik, a cseh márka első olyan autójaként, amely a Volkswagen-csoport új SSP villanyautó platformját használja. Az újdonság továbbra is Csehországban készül majd.

enyaq 12 p Open Corner

Klaus Zellmer, a Škoda vezérigazgatója az új Kodiaq bemutatóján az Autocarnak nyilatkozva megerősítette, hogy a Škoda az évtized vége felé kezdi el használni az SSP platformot – amelyre majd a VW csoport autóinak 80%-a fog épülni -, és az Enyaq utódja lesz az első Škoda, amely a jelenlegi MEB platformról átáll rá.


A Škoda első SSP autója 2028-ban vagy 2029-ben érkezik, nagyjából akkor, amikor a Volkswagen a Golf elektromos utódjához kezdi el majd használni az új architektúrát.


„Az Enyaq utódja – amely egyébként a csehországi Mladá Boleslavban fog készülni – a teljesen új SSP platformra épül majd” – mondta Zellmer. Arra a kérdésre, hogy érezhetően különbözni fog-e a mai autótól, Zellmer csak annyit mondott: „Erről még nem tudok nyilatkozni, hiszen a munka folyamatban van”.


Tekintettel a jelenlegi Enyaq – amely a Škoda első teljesen elektromos modellje – sikerére, a márka valószínűleg nem fog túlságosan eltérni a formulától, amikor az új modell bevezetésére készül.


Tavaly a Škoda közel 54.000 darab Enyaq-ot szállított ki, és az idei év első felében 41%-os növekedést könyvelhetett el az előző évhez képest, amely időszakban az Enyaq Európa kilencedik legjobban fogyó elektromos autója volt.


Várhatóan továbbra is a praktikumra helyezik  a fő hangsúlyt, de a második generációs Enyaq radikálisan új külsőt kap, amely összhangban lesz a Škoda új, robusztus „Modern Solid” formatervezési nyelvével.  És természetesen a következő Enyaq is részesül majd a széles körű technológiai fejlesztésekből, amelyeket a VW-csoport modelljeiben az elkövetkező években vezetnek be.


De mi az az SSP?
Az SSP struktúra – egy rendkívül jól adaptálható moduláris felépítés, amely a VW-csoport egyes gyártóinak igényei szerint különböző hajtásláncokat és akkumulátorokat képes befogadni – drasztikus javulást ígér a hatótávolság, a hatékonyság, a teljesítmény és a megfizethetőség terén a jelenlegi MEB struktúrához képest, amelyet a konszern elektromos modelljei jelenleg használnak.
A műszaki változások között a legfontosabb a házon belül kifejlesztett új, „egységes” akkumulátorszerkezet bevezetése, amelyet a VW-csoport legtöbb modellcsaládja a méretarányos költségmegtakarítás jegyében közösen használ majd.


Az első részletek szerint a 800 V-os rendszer 10-ről 80%-ra rendkívül gyors töltési időt biztosít, ami a gyakorlatban átlagosan mindössze 12 percet jelent – szemben a jelenlegi Enyaq 35 percével -, de a konkrét kapacitásokat és hatótávolságokat csupán csak sejthetjük, hiszen a bemutatóig még sok év van hátra, és hivatalosan semmilyen műszaki adatot nem erősítettek meg.


Oliver Blume, a VW-csoport vezérigazgatója korábban azt állította, hogy ez az új moduláris megközelítés – amelynek keretében az alkatrészek sokkal nagyobb százalékát osztják meg az autók és a márkák között – azt jelenti, hogy a „legtöbb” SSP-alapú elektromos autó költségparitáson lesz a jelenlegi belsőégésű autókkal.
Így tehát joggal várható, hogy a következő Enyaq ára nagyjából az ötüléses Kodiaq-éval egyező árszintre csökken. Az SSP-korszak másik fontos fejlesztése a 2.0-nak nevezett új szoftvercsomag bevezetése lesz, amely – más használhatósági és funkcionalitási fejlesztések mellett – a négyes szintre emelt autonóm vezetés képességét is magával hozza.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.