Újdonság a ŠKODA-ról
2019.05.30.

Hamarosan érkezik a Superb iV és a CITIGOe iV!

Az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, Pozsonyban mutatja be a SKODA a nyilvánosság előtt az első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel a SKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép.
Superb iV

SKODA SUPERB iV - 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyel

A SKODA SUPERB iV - mint mnden SUPERB - Kvasinyban készül és a SKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül. A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 teljesítményű benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A SKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és  motorfék-fázisok alatti energiavisszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.

A SUPERB-család: tovább finomított dizájn és bőséges hely a mindennapokban.

A SKODA modellfrissítés keretében továbbfejlesztette SUPERB sorozatát, a csúcsmodell így új technikákkal és még nemesebb stílusú utastérrel csábít. Első ízben áll rendelkezésre sorozatgyártású SKODA modellhez LED Matrix fényszóró, de több új vezetői segédrendszer is bemutatkozik, mint például a követési távolság előretekintő adaptív szabályzása. A Side Assist 70 méter működési tartományú technikája is megjelenik a csúcsmodell kínálatában. A motorpalettán a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás mellett három-három dízel, illetve benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek a 88 kW (120 LE) és 200 kW (272 LE) közötti teljeítménytartományt ölelik fel.

A dinamikus és elegáns formavilágot új hűtőrács és LED technikájú hátsó lámpatestek között húzódó, új krómozott díszléc teszi még karakteresebbé. Új első légterelőjével a SUPERB hosszúsága nyolc milliméterrel 4869 mm-re nőtt. A COMBI változata pedig hat milliméterrel 4862 mm-re nőtt. Tengelytávjuk, szélességük és magasságuk egyaránt változatlan maradt. Az utastér stílusát krómozott díszítőelemek, új üléskárpitok és színes kontrasztárnyalatú díszvarrások frissítik. Kiemelkedően tágas térkínálatával, és a SKODA SUPERB 625, illetve SKODA SUPERB COMBI 660 literes csomagtartójával a modellsorozat továbbra is mércéül szolgál kategóriájában.

CITIGOe iV modelljével a SKODA immár a tisztán elektromos modellek korába lép.

A SKODA CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje. A helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli városi kisautó 3597 milliméteres hosszúságával tökéletesen alkalmas a nagyvárosok forgalmára. Elektromos motorjának teljesítménye 61 kW (83 LE), lítiumion-akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint akár 265 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Ha lemerült, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel (Combined Charging System) egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető.

Christian Strube, a SKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: "Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a SKODA számára a jövő felé. A CITIGOe iV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iV azonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű SKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül. "